Det Franska legaltech-bolaget Didomi lanserar Preference Management Platform för en enklare hantering av användares kommunikationspreferenser

PMP_Press-release-hero.png
  • png

18 januari 2022 - Didomi, en global Fransk ledare inom Consent Management (legaltech), tillkännager idag expanderingen av sin Preference Management Platform (PMP). Lösningen, som redan är implementerad globalt bland kunder som Hilti, Pierre & Vacances Center Parcs och Decathlon, ger marknadsförare en flexibilitet att distribuera digitala upplevelser som respekterar deras användares kommunikation preferenser. Genom att göra detta kan de enkelt följa data sekretessbestämmelserna samtidigt som de främjar en förtroenderelation med sina kunder.

The Preference Management Platform

Ändå har marknadsförare fortfarande få verktyg för att göra hanteringen enkel, vilket gör det krångligt att skapa transparenta användarupplevelser som bevisat boostar lojalitet och förtroende hos kunder.

PMP_Press-release-1-Configure.png
  • png

Redan välkänd för sin Consent Management Platform (CMP), med använd på tusentals webbplatser, appar och smart TV, är Didomi stolt över att tillkännage lanseringen av sin Preference Management Platform (PMP), som kommer att hjälpa företag att hantera dessa utmaningar. Didomis PMP ger företag möjligheten att leverera personifierade marknadsföring upplevelser, både online och offline.

PMP_Press-release-2-end-user.png
PMP_Press-release-3-in-store.png
  • png

Tack vare Didomis Preference Management Platform kan onlinemarknadsförare mycket enkelt bygga Preference Centers genom att uppdatera sina produkt- och kommunikation preferenser (e-post, SMS, telefon eller annat).

PMP_Press-release-4-Integrations.png
  • png

Det unika med denna nya, kodfria lösning ligger i användarvänligheten för marknadsförare, som enkelt kan anpassa Preference Centers till sina företags varumärken. Den största fördelen ligger i den enkla konfigurationen tack vare integrationer med CRM och marknadsföringsverktyg som Hubspot Marketing Hub, Actito, Selligent eller Adobe Campaign.

PMP_Press-release-5-Help-Center.png
  • png

Med en Preference Management Platform behöver marknadsförare inte uppskatta eller gissa vad kunderna vill ha, de kan bara fråga dem direkt och förlita sig på den informationen för att leverera bättre marknadsföring och reklam. Didomis PMP ger alltså ett verktyg för varumärken att skapa en förtroenderelation, då användare får enkel kontroll över sin kommunikation eller produkt preferenser.

Didomis Preference Management Platform ger dina kunder kontroll över sin personliga data, vilket gör det möjligt för dem att kontrollera och bestämma sina kommunikationspreferenser. Genom att visa anpassat och personligt innehåll bidrar du inte bara till ökat förtroende mellan dig och slutkund, det ger dig också möjligheten att påverka din return-of-marketing investment. Malin Andersson, Sales Manager Nordics of Didomi
Förtroende och lojalitet ar en viktig grundpelare i all kommunikation. Att kunna leverera anpassad kommunikation som är utvalt av kunden själv, ökar chansen till köp och bidrar också till en starkare förtroenderelation mellan kund och slutkund Tamara Nordberg, Lead Product Marketing Manager

Hos Didomi

Didomi är ett legaltech företag som gör det möjligt för organisationer att placera kundens samtycke centralt i sin strategi. Genom att göra samtycke och preferenser lättillgängliga drar företag nytta av kunddata samtidigt som de upptäcker ökat förtroende. Konsumenter är fria att välja vilken data de vill dela med sig av och hur de ska hålla kontakten med sina favoritmärken

Om Didomi

Didomi helps organizations implement great Privacy User Experiences that respect choices and give people control over their data.

Our Global Privacy UX Solutions are designed to solve today's data privacy challenges, such as multi-regulation consent management, privacy governance, and the need to provide self-service user privacy journeys, supercharged by flexible integrations, high-grade security standards, and premium support services.

Thousands of companies work with Didomi to collect billions of consent and preference data points, monitor vendor and tracker activity, reduce compliance risk, and engage their users with highly personalized, privacy-first experiences that build trust and loyalty.

Find out more at www.didomi.io.

Presskontaktuppgifter

Receive Didomi news on your RSS reader.

Or subscribe through Atom URL manually